lilagardiner

Av Lisa - 1 augusti 2013 12:00

Dagarna tre är över. Nu sitter vi utanför hostellet å väntar på våran Sunny buss som ska ta oss till Canada å nästa stopp; Niagara falls! Klockan är alldeles för tidig, så det ska bli gött att sätta sig på en buss så kommer man nog kunna däcka rätt fort. En 6 timmars bussresa är dagensatt göra grej innan vi är framme. Efter dessa dagar här i New York med lite för lite sömn så passar bussresa bra nu.

Gårdagen bjöd på lugn å shopping. Jag å Malena tog oss till High Line. Engammal upphöjd järnvägsbana. Väldigt mysig gång. Sen tog vi oss in till stan å där träffa vi på Camilla å Dexter. Shoppingen fick sig en bra början.
Efter xxxx antal timmar i Times Square, så gav vi upp. Jag är iaf nöjd med mina inköp! ;) haha.

Hejdå NEW YORK, and hello Canada!

Av Lisa - 31 juli 2013 14:51

Sååja. Då var vi inne på dag 3 å även sista dagen i New York innan äventyret fortsätter. Imorgon bär det av mot Niagar fallen. Awsome!

Gårdagen bjöd på workshop/föreläsning på FN. Det var riktigt häftigt. Inte för att jag är så insatt i allt deras jobb, så var det iaf en cool upplevelse. Helt klart värt att ha varit där.
Efter den utflykten var det fri tid. Då begav vi oss in till Times Sqaure för att hitta musikal biljetter. Så kvällen blev alltså en musikal på broadway. The phantom of the opera med Martin å Malena. Sjuuuukt najs! Det kostar verkligen att ligga på topp här i New York. Men äsch. Man lever bara en gång. När musikalen var slut tog vi en glass på ben and jerrys, såg Times Sqaure by night, Rockefeller by night å åkt en gul taxi hem. Gooodkänd dag å kväll!

Idag är hela dagen fri så vi får se vad den bjuder på!

Av Lisa - 31 juli 2013 07:13

Dag 2 är passerad i denna drömbubblan man fortfarande går runt i. Tiden går fort, och New York är alldeles för stort för just.. tre dagar. Men än så länge har de grejer som varit planerat att göra blivit gjorts. Men ännu finns det lite till. Det är tur att det finns en dag till. Då blir det all in. Ingen sovmorgon när vi äntligen har möjlighet till det. Men får att få gjort allt det sista så måste man ta ut varje minut man kan få. Så det är bara att köra!

Första dagen här i New York bjöds det på frihetsgudinnanbesök med hela kontingenten. Fantastisk vy. Det var helt obeskrivligt. Hela New York är obeskrivlig. Så man njuter verkligen av det man gör.
Efter frihetsgudinnan blev det en lång promenad på broadway där ett antal shoppingstopp blev prioreterat till slut. Så tillbaka till hostelet fick jag med mig en ny väska (duffelbag på 75liter), en härlig tjocktröja, pandoraberlock, två converse å ett par fjällräven shorts. Väldigt bra inköp enligt mig! Mer lär det bli ;)
På kvällen blev det en riktig god middag med ett gäng på en härlig pub här i närheten av vårat hostel. Första dagen var mer än väl godkänd!

[Bild]

Av Lisa - 29 juli 2013 05:47

Jaaa. Då var vi oxå här. Första flyget gick imorses. Och jag är helt vilsen med dagar, tider å allt det där nu. Det känns skönt att skylla på jetlaget faktiskt. Mitt plan kom fram nu ikväll vid sju amerikansk tid. Så 01.00 svensk tid med andra ord ;) Flygresan gick förvånadsvärt bra faktiskt. Flygrädskan var som värst vid start å landning men jag klarade det med! Det var rätt skönt att åka med sena planet, för där kände jag bara två stycken sen innan. Skönt att få träffat lite nytt folk. Scouter är kända för sin socialaitet. Det kan jag verkligen hålla med om.

Nu ska jag inte bladra på så mycket mer. Klockan är kvart i tolv här på natten, klockan står på 6:00 imon för duschning å frukost. Så kanske dags att sova. Wifi finns här gratis på hostellet vi bor på så det blir en del uppdateringar här från the big appel. Nu innan jag avslutar så vill jag bara skryta lite med att jag har idag redan sett Time Square by night (vi åkte förbi snabbt med bussen efter vi landat ;) å även massvis med gigantiska byggnader. Maffigt om jag får säga det själv!

Bilderna är från incheckningen på kastrup imorses. Å de två väskorna är min å Hannas. ^^

Nä. Men jag får väl säga godmorgon på er. Och godnatt från mig!
Puss å kram

Av Lisa - 28 juli 2013 11:13

Södra Älvsborgs Scoutdistrikt har dessa snygga å grymma scouter som deltagare på Moot i Canada. Nu kör vi!!!!

Av Lisa - 28 juli 2013 00:42

Jahopp. Då var det dags att krypa ner i sovsäcken för sista natten på svensk mark på 23 dagar. Haha. Jaaa. Tre veckor på andra sidan pölen väntar. Det ska bli riktigt spännande.
Idag har varit en fartfylld dag med massa information om rundresan å även en föreläsning om vårat tema på resan. Urbefolkningen. Så en tjej fram Sapmi var här idag å pratade om samerna. Väldigt intressant å lärorikt. Nu väntar alla ivrigt resterande lärorika del på resan om just temat. Det blir i Kanada under vårat stopp på indianön. Vi har även idag blivit indelade i patruller. Då vi i dessa ska laga mat tillsammans på Indianön. Jag fick en väldigt bra grupp. Skönt att man fick välja själv. Så det blev ett gäng helt nya själar att dela detta med. Gött!

Så om 12 timmar sitter vi på Kastrup flygplats i Köpenhamn för att boarda första planet. Lite nervös för flygresan men det ska nog gå bra.

Sista inlägget på en månad från Sverige får ni nu njuta utav. Jag kommer så fort det blir möjlighet lägga upp bilder å skriva kort om hur vi har det. Så vänta med spänning! ;)

Arrividerci Sverige and Hello Amerika!!!!