lilagardiner

Direktlänk till inlägg 22 maj 2016

Jag trodde jag kunde flyga

Av Lisa - 22 maj 2016 20:31

     

Alltså WOW vilken fantastisk dag vi har haft idag. Solen har riktigt strålat, humöret har varit på topp, tröttheten börjar dock falera, men annars ska vi absolut inte klaga. Klockan 10 imorse samlades en gott gäng ifrån mitt jobb med respektive och barn för att köra lite aktiviteter på Kungsbygget i Våxtorp. (Och ja, praktiken blev ett sommarjobb, så det är lättare att säga jobb   ) Där kunde man köra sommarroddel, åka zipline och fika.  Och vet ni vad? Lisa klarade det. Lugnet var bekvämt påvägen ut till Våxtorp, men väl på plats, i bilen upp till toppen så kom känslorna fram. Höjdrädslan har alltid varit en jobbig grej, men någon kanske jag också ska växa upp. Att stå där uppe och bara ta ett steg fram för att åka 650 meter lång zipline. Jag kan säga att det var måååååånga fjärilar i magen, skriket ekade på hela stället men allt gick bra så jag var tvungen att göra det igen. Kanske skulle jag kunna hinna njuta denna gången? Man kan väl säga att bilderna talar för sig själv om just omgång nummer 2   Det var en mycket trevlig stund på plats med arbetskamrater och många nya ansikten. Stoffe var mer än nöjd han med. Han fick ju mat så.   


   Blommorna mår som fisken i vattnet nu när sommaren börjar komma med stormsteg.


Annars så tackade jag för mig på Klimat i onsdags då 10 veckors praktik nu tagit sig till sin ände. Det kändes lite vemodigt. Började jag inte skolan typ igår? Eller andra som trodde att praktiken bara var på sin vecka tre. Men icke. Den är nu avbockad, mer än godkänd och jag är så nöjd med valet. Dagens aktivitet var en härlig avslutning på praktiken, men framförallt en go' början på en sommar hos Klimat. Jag blir kvar där hela sommaren. Känns bra. Jag gjorde något bra på praktiken iallafall.    Nä, skämtåsido. Min resterande praktiktid hos Klimat var riktigt lärorik på alla sätt och vis, en utmaning men framförallt en känsla av att jag hamnat rätt. Rätt i arbete och jag trivs med det. Med andra ord har jag hittat hem i yrket. Vart hösten bär av återstår att se, men först kör vi sommaren.   


Imorgon är dags att sätta foten i skolan igen efter denna praktikperioden. Det nalkas examensvecka. Morgondagen är dock inte obligatorisk, men känner att det kan vara trevligt att umgås med ett par klasskamrater innan vi skiljs åt. Tisdag och onsdag däremot är obligatoriska. En praktikrapport ska vara inlämnad senast imorgon kväll, och sen börjar redovisningarna. Jag är andra personen ut på tisdag, vilket känns skönt. Då är det liksom gjort. Men det värsta jag vet, oavsett vilka som är där eller inte, är redovisningar. Jag avskyr det mest av allt. Det jobbigaste är mer eller mindre att läraren på plats kommer betygsätta en direkt efter man framfört sin presentation. Det gäller alltså lägga in ett gott leende, prata tydligt, ha en riktigt bra presentation, hålla sig inom 10 minuters ramen  och en snygg layout på powerpointen. Vad ska man säga? Powerpointen är inga problem, leendet kan jag nog slänga in med, vad jag ska prata om fixar jag galant men att hålla sig till 10 minuter med varken sekunder innan eller efter avsatt tid plus försöka hålla nervositeten i trim kan också vara lite problematiskt. Tanken är att jag inte riktigt kommer att öva på att hålla den, utan köra direkt på tisdag. Det är mer lugnast för mig då på något sätt. Det är nästan lite ångest över situationen, men det är sista biten nu. Sen är vi i mål.


 

Min fantastiska vän Alvina var här förra helgen. Det behövdes lite kvalitetstid om man säger så. Även om vi inte träffas lika ofta längre, så är stunderna vi träffas otroligt bra och historierna går i ett. Vi lyxade till det med frukostbuffé på Fahlmans i stan på lördagsmorgonen innan hon skulle åka vidare söderut. Kort men gott besök som gjorde mig mer motiverad i själen än innan.   


Nu tänkte jag avrunda för kvällen. Tystnaden här på bloggen kommer nog vara som bortblåst under kommande vecka. Det är nu det gäller, slutet är nära och minnena ska samlas.

Ha en fortsatt solig söndagskväll!

  



 
 
natalia

natalia

28 juni 2016 21:39

Åh nu ser jag att ni också varit där :D

http://nouw.com/nattis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards