lilagardiner

Direktlänk till inlägg 28 december 2015

Tack, tack & åter tack!

Av Lisa - 28 december 2015 20:52

Vilken fantastisk jul. Trots den nakna marken som för tillfället är ett minne blott, ilande kyla och småregnigt så var det en helt underbar julhelg. Det är sådana här stunder man uppskattar livet lite extra. Framförallt när man spenderar den med nära och kära. Och så var det iår. Jag ska inte klaga alls, bara på vädret   


Lille julafton så var det traditionellt bingo spelande med mammsen. Ingen vinst iår heller, men hopper lever allt kvar. Julaftonsmorgon öppnade vi ett par klappar hemma, och resterande togs med till moster där hela goa släkten var. Julmiddag, tomtebesök, julklappsspel och härliga pratstunder avslutade en härlig dag och det nalkades juldag. Först ett snabb besök hos min fina Annette för avlämning av julklapp, och sedan mot stan där Stoffe väntade. Jag hämtade upp honom vid 12 på Centralstationen, därifrån styrde vi sedan kosan mot Hisingen och mina goa tjejer, och Nicklas. Där blev det julfika och julklappsutdelning. Efter denna bestyr bar det hem till mammsen för Stoffes julklappar och på kvällen var vi bjudna på middag hos Monicka. Och där minsann fanns något, dels den största men mest chockande upplevelsen. Jag visste att mina två småbröder skulle vara hemma, men inte lillasyster. Då hon drog iväg till Staterna i augusti och inte skulle komma tillbaka förän augusti nästa år så fanns inga tankar om att hon just då skulle befinna sig i Sverige. Men det gjorde hon. Och jag tappade nästan andan. Vi skrek och grät av lycka. Det var helt otroligt vad mycket saknad och känslor som kom upp på samma gång. Men där stod hon, i köket och bara sken av glädje. Nu är hon hemma och jag är så himla lycklig över detta   


Ja, kvällen rullade på hos Monicka, och där blev sedan annandagen. Jag och Alvina hade bestämt träff inne i stan för att kolla in mellandagsrean. Kan inte riktigt säga att det var något WOW av det. Dock shoppade Alvina på som aldrig förr och kortet glömde. Hem kom jag iallafall med ett par ljuslycktor (40:-) och en kofta till mamma. Billig affär detta! Vid 13 kom Stoffe in och anslöt till lunchen. Därefter begav vi oss hemåt för att invänta pappsen och Ann-Beth, då restaurang besök nalkades. Födelsedagsfirande och julklappsutdelning med gott sällskap och god mat ska man ju inte tacka nej till. Det vart iallafall en trevlig stund på stan!


Igår tog vi oss en lugn dag då bussen neråt skulle rulla vid 14. Vi åt brunch och bara myste i soffan med pyjamas, Wordfeud och Quizkampen. När vi väl kommit hem så bar det av till Stoffes föräldrar för ytterligare julklappsutdelning och middag. En go' matbit senare, en trevlig stund och mycket trötta ögon styrde vi hemåt igen.


Ingen lugn stund inte, och det är väl så på julen. Men mycket blev gjort, framförallt att jag fick träffa många vänner och familj. Det gjorde gott för hjärtat. Stoffe har en jobbedag till sen drar vi till Sälen för lite skidåkning. Vi får dock hoppas att det finns någon snö när vi dyker upp på onsdag kväll. Ska om inte annat bli en väldigt skön minisemester där ännu en gång skolgrejerna lämnas hemma. Jag ska träffa Ina och Jennie imorgon för att göra klart det sista. Så kanske man kan njuta lite av lovet om inte annat.


Nu tänkte jag dyka ner i soffan och se om det finns någon bra film att slösomna till   

Imorgon bjuder jag på en nyårsresumé av året 2015. Missa inte detta!


Ha en trevlig kväll!

  

                   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards