lilagardiner

Direktlänk till inlägg 22 december 2015

All i want for christmas is you

Av Lisa - 22 december 2015 15:23

Julkänslan infinner sig tyvärr inte på topp ännu. Vart är snön? Det kan inte vara någon jul utan snö. Men det är många år man har varit utan, så det får nog bli såhär iår också. För nu är det bara två dagar kvar till julafton och jag vet inte riktigt vart tiden försvann. Julklapparna är klara sen ett tag tillbaka, och de ligger tätt under granen som barrar järnet. När Stoffe kommer hem efter jobb ska vi packa ner alla Göteborgsklappar i en resväska så jag kan smidigt få med dom på tåget imorgon. Det blev som sagt en jul på tu man hand iår med våra familjer, och det känns okej. Hade gärna önskat att vi hade den tillsammans, men man kan inte få allt här i världen. Jag får honom upp till Göteborg på fredag, och det är jag nöjd över.   Sen jag flyttade till Helsingborg har jag känt att det är något speciellt vid högtider när man träffar familjen och släkten, och då kände jag att det var dags att vara hemma. Igen. Det blir bra. Efter ett gott julbord, tomtebesök och julklappsspel så ses vi igen.


Sen senast så har det varit fullt ös. I lördags var det som sagt 1 års kalas för Stoffes systerson, och senare på kvällen kom det ett gäng vänner på lite glögg och kakor. Vi fick även till en Thai-middag från wookstället på hörnet. Det är farligt att bo så nära snabbmatsställen, men än så länge har det hänt väldigt sällan. Men på lördagskvällen orkade ingen av oss laga mat, kakorna höll på att ta slut, så Thai var det bästa valet. Det var iallafall en himla trevlig kväll. Inget plugg, inga måsten och framförallt bara vara sig själv. Såna tillfällen tar man sig till för sällan tyvärr.


I söndags minsann så var det en speciell dag för mig och Stoffe. Speciell och speciell, det blir vad man gör det till, och jag tycker det är lite mysigt att fira det på något sätt ändå. 20 december var våran 2-årsdag. Vart tiden däremellan har försvunnit har jag ingen aning om. Men det har gått 2 år sen vi blev tillsammans på riktigt. Och när man tänker tillbaka så var det en fin stund. Både då men framförallt nu. Det är många gånger jag får lite gåshud, svaga knän och rosiga kinder när Stoffe är i närheten. Det är nästan magiskt vad kärleken kan göra. Och jag är lika kär än idag. Det är rätt fantastiskt hur en människa kan ge men även ta. Så i söndags hade jag ingen aning vad mannen hade för planer mer än att jag skulle vara färdig att gå kl 17. Pronto var jag det och vi tog oss en promenad in till stan. Det enda jag förstod var att in till stan skulle vi, middag hade vi inte ätit så någonstans där det serverades mat skulle vi. Och självklart hade han lyxat till det ordentligt. Nyöppnade Gastro hade min fantastiska sambo bokat bord på och vilken fantastisk mat vi fick. Allt var gott, stämningen var underbar och sällskapet kunde inte bli bättre. Om jag är lyckligt lottad den här mannen? OM jag är!!! Det var en mysig kväll som rundades av med joggingbyxor och en dålig film i soffan.


Jag tänkte inte göra så mycket längre kärleksförklaring till den här sambon, för han vet hur jag känner. Han vet precis när han krama mig, eller ta min hand och säga att det ordnar sig, eller när han bara ska finnas där. Eller när han ska skratta åt mina dåliga skämt, eller säga för att göra mig glad. Det enda jag kan säga är: tacksamhet, kärlek och lycka.


Nu tänkte jag avrunda det här lååååånga inlägget med att önska er alla en riktigt god jul från oss. Hoppas den blir vit på några ställen, om inte så får man nog ta en pepparkaka till och bli lite snällare.   

Ha en fin dan före dan före dopparedan!

  

 

 
 
Pillan

Pillan

22 december 2015 16:27

Grattis till er 2 årsdag <3

Ja verkligen jättetråkigt med snön :( Det är ju så mycket mer jul när det blir en vit jul och inte 10+. Helt fel! Men... det blir väl jul i år med ;)

Vad roligt att ni också ska dit :D Vart i Sälen åker ni? Vi drar till Lindvallen den 3;e...

http://www.pillllans.bloggplatsen.se

 
Pillan

Pillan

22 december 2015 16:27

& God Jul till er med :D

http://www.pillllans.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

23 december 2015 02:40

Vinnaren av dagens lucka är uppe på bloggen, kika in och se om det blev du!

MISSA INTE MORGONDAGENS LUCKA! :D

http://nouw.com/nattis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards