lilagardiner

Alla inlägg den 28 oktober 2015

Av Lisa - 28 oktober 2015 20:20

BOYA! Där satt den!

Gårdagen var lång i skolan med juridik och flamsiga timmar. Man kan väl mer eller mindre säga att man var hög på lärandet på något sätt. Efter klockan tre kunde man inte riktigt fokusera. Vi satte oss ett par stycken och gick igenom inför dagens tenta då. Men det blev mest flams, och ett par vettiga frågor. På kvällen förhörde Stoffe mig med det frågor jag själv hade stapplat upp inför tentan, och idag var dagen D.

Mer än halva klassen var i klassrummet redan vid halv nio, och tentan skulle starta nio. Jag tog en lugn morgon och var på plats runt tjugo i nio. Dock höll jag mig utanför klassrummet för att det vart mycket diskussioner där om och vad och varför de olika termerna och förhållandena skulle vara så. Jag ville inte bli mer rörig i huvudet innan tentan så Metron blev min kära vän de tjugo minutrarna innan.

Jag kände mig väldigt lugn. Ovanligt lugn. Det kändes som om att det skulle bli en bra dag. Och när klockan blev nio, tentan delades ut så släppte ångesten helt. Det var ingen "lätt" tenta, det var en bra tenta. Tog cirka 2 timmar att skriva klart den.


Det kändes så himla bra att lämna in den. Inställningen som jag hade när jag skulle börja skriva var att "Det klart jag kommer få godkänt!". Och precis så kändes det när jag lämnade in den. Jag var riktigt nöjd. Det blev nästan lite euforia runt om mig av glädje och hopp om en ljusare framtid. Jag har mer eller mindre kammat hem minst ett G, om inte, ja, då är det bara att göra om. Men ett G kändes det som. Vi får väl se om läraren håller med!   


När jag kom hem så hoppade jag in i träningskläderna och gick bort till gymmet för att träna någon timme. Annars så valde jag en lugn dag. Imorgon laddar vi upp igen inför nästa fredags tenta. Den sista för denna terminen. FY SJUTTON VAD SKÖNT! Den nya kursen börjar inte förän i slutet på november vilket resulterar till lite "ledigt". Och innan jul så har vi kanske max 6 föreläsningar kvar innan lovet. Så ja, man kan inte ha det jobbigare   

Tanken då är att mammsen ska komma på besök, och även Anna och Sandra. Sen kommer även pappsen på helgbesök och jag ska se till att ro om mig själv. Läsa bra böcker, träna, baka och allt som jag själv tycker är roligt. För just de känner jag mig värd. Men först, en tenta till! We are going all in!


Nu tänkte jag se till att Stoffe släpper datorn en stund, poppar lite popcorn till oss och ser något dåligt tvprogram. Dom är allt bra på att visa skit på TVn nu för tiden.   


Ha en fortsatt trevlig onsdag!

  

   Inatt låg mina tentapapper under kudden. Det kändes som midsommar ni vet. Man samlar sju sorters blommor och lägger under kudden. Men denna gången detta. Det kanske var därför jag kände mig så trygg på tentan?   


Ovido - Quiz & Flashcards