lilagardiner

Direktlänk till inlägg 30 september 2015

Tack och på återseende september

Av Lisa - 30 september 2015 20:40

Månadens sista dag har snart passerat och vi går imorgon in på en riktig höstmånad. Här i Helsingborg har solen lyst hela veckan, kylan har bitit sig fast lite lätt och hösten har mer eller mindre börjat göra sitt. De granna träden, alla löv på marken och mörkret. Det är lite tråkigt att mörkret faller såpass snabbt som den gör just nu. Tyvärr är hösten och vintern den mörka tiden på året och många gånger är det svårt att ens ta sig upp ur sängen. Man blir inte pigg av att se mörkret när man vaknar. Men det positiva är: Det är snart sommar igen!   


September har inte bjudit på så mycket mer än skola och jobb. Träningen är igång för fullt och med det hoppas jag på en piggare kropp. Men även ett piggare sinne. Som jag har sagt förut så finns motivationen lite längre ifrån än vad den borde. Jag slänger på mig frågor många gånger om jag vet vad jag håller på med? Satte jag mig i skolbänken igen för att det fanns inget annat? Är det här rätt? Ja, asså.. Vad ska man säga? Det gäller att ge det lite tid. Jag satsar inte på högsta betyg, det har jag aldrig gjort. Jag satsar på att komma i mål. Att bli godkänd. Men framförallt vill jag förstå. Det är klurigt, jobbigt men så viktigt. Ofta har man inte tid utan det är just tiden som försvinner. Och sen sitter man där på tentadagen. Jag ska iallafall inte tillåta mig själv att hamna i träsket utan kämpa tills jag klarar det. Det har jag allt gett mig tusan på att jag ska!


I söndags bokade vi biljetterna upp till Göteborg. Behöver jag ens förklara känslan över hur det känns att få komma HEM!? Att träffa mina vänner, familjen och se dom hära fina spårvagnarna susa förbi. Kanske tillochmed åka en eller flera. Jag behöver energi från staden där mitt hjärta dunkar som hårdast och jag känner att det kan behövas nu. Det kommer bli en fullproppad helg med mängder av aktiviteter. Liseberg med tjejerna, middag hos pappa, kramas med mamma, hälsa på de nyfödda kusinbarnet och bara njuta av staden. Jag blir helt i extas över tanken. Det blev svårt att hitta helger till att komma hem i höst och med tanke på att jag vet hur mycket det är i skolan så är det lättare om folk kommer och hälsar på här istället. Då hinner man båda göra saker hemma med pluggandet, men ändå njuta av stunderna med besök. Så Göteborg, I'm coming home!


Nu hade jag inte så mycket mer att säga för ikväll. Våran lärare har varit sjuk sen i fredags så det har varit fyra ofrivilligt "lediga" dagar som jag kunnat plugga massor på, men kan iallafall erkänna att det blivit en del om något. Inlämningsuppgiften för Miljö & Kvalitetsarbete blev klar och inskickad idag vilket var en börda lättare ifrån axlarna. Nu gäller det bara att sätta tentorna. Let's go!


Fortsatt trevlig kväll!

  

    

 
 
Ida

Ida

30 september 2015 23:26

Sv: Ja dessa köpte jag på Stadium. :)

Jag har aldrig varit på Lights i Alingsås. Men har hört att det ska vara väldigt fint. Har du varit där?

Okej. Ja det förstår jag att du behöver ha. Jag har två av Kreativitet och mindfullness. Har ett par med Mandala också. :D kram

http://nouw.com/lillapys

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards