lilagardiner

Alla inlägg den 6 september 2015

Av Lisa - 6 september 2015 20:00

Ytterligare en vecka har gått förbi med rasande fart och jag kan faktiskt erkänna direkt. Jag har inte varit stark denna veckan. Energin har verkligen legat på noll och jag har inte riktigt kännt mig fast på livet. Motivationen till att göra något har slutat med att man till sist fick tvinga sig upp ur sängen vare sig man skulle till skolan eller inte. Skoldagarna har varit två stycken just denna veckan, vilket då har resulterat till att jag har haft massa ledigt. Dagar jag har kunnat göra hur mycket saker som helst på, men det har med andra ord runnit ut i sanden så fort tanken slagit mig. Tråkigt, fruktansvärt tråkigt.

Jag ska iallafall klappa mig själv på axeln då jag kommit iväg och tränat tre dagar på gymmet iallafall, och det är guld värt. Man kunde tro att energin gick upp lite med tanke på träning, men icke. Det blev rätt gott att lägga sig i soffan efteråt och slökolla på tvn samtidigt som man funderade över dagens planer, som mest bara flöt iväg. Jag hoppas på skärpning till nästa vecka. 


September kommer bli en lång men fartfylld månad, och mörkret har redan satt sina spår. Energin försvinner dels även hur vädret håller i sig. Ena dagen regn och andra dagar strålande sol med låga temperaturer. Med andra ord tappar man mycket motivation bara pågrundav det. Trist, men sant. Hösten brukar vara mörk och lång. Dock hoppas jag att den kommer bli fantastisk. Jag har det rätt bra i skolan, en härlig klass som verkligen vill något lika mycket som jag, och en underbar sambo vid min sida. Jag har det rätt bra, även om man hamnar i svarta hålor ibland. 


Så nu denna veckan får jag allt försöka antränga mig lite mer. Ta skolan lite mer på allvar, lägg in lite fler träningspass och korsa fingrarna att jag kan komma ett snäpp piggare, men framförallt att jag ska ha roligt. Det är det viktigaste. Både på tisdag och torsdag är det lite jobb som gäller. Terminalen har frågat mig om jag kände för lite extra jobb. Både administrativt och lite truckkörande. Med hjärtat i halsgropen så är truckkörandet inte min starka gren, och jag har faktiskt haft lite ångest i helgen över det, men lite pepptalk från Stoffe så ska jag allt se till att jag kan jag med. Även om den är fruktansvärd så har jag dels kortet (önskar dock att vi hade mer träning när vi väl tog det i höstas). Men men, lite annamanna i mig, så ska det nog också funka. Lite extra cash i fickan när man är student kan man ju inte tacka nej till. Framförallt inte när hösten kommer bjuda på många go' bitar. 


Det var allt som fick sägas idag. Vi hoppas det bjuds på något dåligt på tvn ikväll så man kan lägga sig tidigt. Eller nja, jag är inte så trött egentligen, så vi får väl se hur länge man orkar sitta uppe. Annars blir det nog en film. 

Ha en fortsatt trevlig söndag!

  

 

Ovido - Quiz & Flashcards