lilagardiner

Direktlänk till inlägg 25 september 2015

Korvstoppning ända upp till öronen

Av Lisa - 25 september 2015 15:35

Att skolan skulle bli tuff detta året det visste jag om. Men kanske inte att allt skulle komma på samma gång. Den här veckan började en ny kurs om miljöarbete bland annat och det var rena rama korvstoppningen till max. Det fanns absolut ingen ände på läraren när hon predikade om detta, och jag var inte den enda som inte förstod vad hon snackade om. Sådana lärare vill man egentligen bara kasta en bok i ansiktet på. Dels för att hon i stort sett dumförklarar en när man ställer en fråga om ett ord man inte förstod. Sådant kan göra mig vansinnig. Då tänker man; Är det inte meningen att läraren är till för att lära och förklara? Göteborgare som hon är kunde man ju inte smutskasta henne allt för mycket. Både tisdag och onsdag var dagar som var riktigt psykiskt utmattad. Och ändå uppstod frågetecken som hon riktigt kunde förklara. Man tackar. Är jag bara trög eller är hon bara självisk? Jag vet inte. Jag skulle nog tippa på båda, men mest på självisk faktistiskt. Vi får iallafall två veckors "ledigt" ifrån henne nu, men hon bjöd på både grupparbete och enskilt arbete fram tills dess och det är att göra. Tjohoooo!    


Skolan erbjuder oss 30 krediter till skrivaren. En utskrift är en kredit. Om det ska vara dubbelsiddigt så blir det två krediter. Jag är sån att jag kan inte läsa längre texter på datorn. Jag vill gärna ha det i pappersform för att kunna kladda, måla och markera det jag känner är relevant. Till våran enskilda uppgift i miljökursen fick vi en rapport på nästan 80 sidor. Dom där 30 krediterna blev helt plöstligt ett minne blott. Inte ens hälften av rapporten kommer att kunna skrivas ut. Har jag fått det på bakfoten, men ska man inte egentligen få skriva ut obegränsat med sidor i skolan? Jag tänker att inte ens hälften av oss elever i skolan, och då är vi cirka 500 stycken, har en skrivare hemma. Och om man nu skulle ha det så hade bläcket blivit en dyr kostnad i en studentbudget. Jag är lite kluven, ska det vara såhär? Jag önskar att allt delades ut pappersformat för allas bästa, och till en bättre prestation. Det får kanske bli en grej på önskelistan till jul. En skrivare och lite extra bläck. Efter skolan kanske den inte kommer vara lika användbar, men det är alltid bra att ha en. Nu har jag dock turen att Stoffe kan skriva ut på jobb till mig, annars hade jag varit rätt så körd.


Annars rullar det sakta, men säkert neråt. Jag har kommit in i någon svacka, och känner mig så omotiverad till absolut allt. Det är rätt trögt att gå upp på morgonen, känna sig glad att gå till skolan, eller på lediga dagar så fastnar man lätt i soffan till något dåligt program hela dagen. Precis som igår. Jag valde dock själv att placera mig i soffan. Hela dagen. Det var behövligt, men ångest uppkom över det jag egentligen borde plugga. Men jag sket i det, och fortsatte att sitta i soffan. Det positiva är väl att jag tog tag i det där med träningen iallafall. Fixade in ett par PT träningar som ska kunna motivera mig. Skrika lite på mig att kämpa mer. Jag kände att jag behövde det. En dag i veckan träning med PT, och resterande dagar som jag bör komma upp till minst 4 ggr där jag gör min tränngsläxa ifrån honom kan nog göra underverk i både kropp och knopp hos mig i några veckor. Det kostade en liten slant, men jag känner redan nu att det är värt det. Träningsvärken är ju inte att leka med, men man har om inte annat en rolig, svettig och förjävlig stund med någon som verkligen kan det där med träning. Helt okej faktiskt!   


Nu tänkte jag fixa ihop pizzadegen till dagens middag. Hemmagjord pizza kan nog vara bland det godaste som finns. Man vet precis vad det är för skit man bakar in och lägger på. Så som det ska vara helt enkelt   


Ha en trevlig fredag!

  


   Septembers testagrambox landade i brevlådan under veckan. Ytterligare en gång de lyckades bra med produkterna. Ska bli spännande att testa. Vi har redan ätit kikärtspastan sen innan, och då smakade den okej. Som sagt, alltid roligt med att testa något nytt. Och nu har dom fått möjligheten att skicka ut den en gång i månaden istället för varannan. Mindre tid mellan väntan med andra ord. Perfekt! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards