lilagardiner

Direktlänk till inlägg 27 februari 2015

Vägen till framtiden

Av Lisa - 27 februari 2015 19:18

Att februari börjar lida mot sitt slut har nog ingen undankommit. Vart tog den här månaden vägen? Varenda vecka, varenda dag springer iväg, och även praktiken börjar komma till sin ände. Om en vecka sitter jag i soffan, pustar ut och börja känna ångesten växa över att det är dags att bege sig till skolan igen. Hur 8 veckor kunde försvinna på bara en handvändning vill jag gärna ha förklarat för mig. Vad hände där liksom? De sista 5 veckorna gjorde jag på en ny plats, vilket jag inte ångrar överhuvudtaget. Initiativet till att byta, överleva den kampen, tog mycket på psyket, men jag gjorde det och de visades sig vara något väldigt bra. Vi får se hur sista veckan slutar. Jag gissar på något bra. Något som jag behöver. Jag är redo att avsluta med flaggan i topp!   


Tiden att skriva denna veckan har funnits. Hela tiden, varje dag. Men orken är desto värre. Att göra det korta gott så bjöd förra helgen på en fantastisk tid i Göteborg. När vi satte oss på bussen hem mot Helsingborg igen så kunde inte tårarna hålla sig borta. Det var mycket känslor, intryck och saknad som den helgen bjöd på. Och att åka därifrån gjorde ont i hela mig. Att flytta hit till Skåne var både ett enkelt och ett svårt val. Man måste någon gång kunna släppa taget om det gamla och börja om på nytt tillsammans med nära och kära. Javisst, lättare sagt än gjort. Men det hände. Och jag bor ju här nu. I fina Helsingborg om jag får säga det själv. Och allt tar tid. Hur man än vrider och vänder på det så finns det alltid något som går fel, eller någon som blir sårad. Jag är inte alltid världens bästa människa varje dag. Alla har sina skavanker, men jag kan inte vara alla till lags 24/7 året om, för någon gång däremellan så behöver jag själv lite ro och vara till lags för mig själv. När man inte respekterar det, så finns problemet hos dig, och inte mig. Jag måste börja se framåt, och inte testa allt det gamla. Att alla inte tänker som jag är inte mitt problem. En vacker dag så blir allt bra igen, men först och främst så är det jag själv. Göteborg kommer alltid att finnas. Resorna dit kommer och går. Ibland lite längre emellan stunderna, och ibland lite kortare. Men en sak är iallafall säker, jag kommer aldrig att glömma hur det var och hur det är. Jag försvinner inte för att jag finns lite längre bort än innan   


Om man ska ta något trevligare, så är det ju faktiskt helg. Veckan sprang iväg, och här sitter man igen denna härliga fredag. På tv:n visas det bara skit, mina ögon behövs hållas uppe med tandpetare och Stoffe ska plugga. Varför går jag inte bara och lägger mig? Haha   Näää, i säng lär det nog bli vid niosnåret. Då har denna tjejen hunnit somna ett XX antal gånger framför tv:n och bevisat motsatsen till att jag inte somnade. Jaaa. Varför inte bara gå lägga sig med det samma? Helgen kommer inte bjuda på något storartat precis. Jag har tanken att storstäda, baka, läsa mina nya böcker och bara vara. Sällskapet med Stoffe kan nog minimeras i helgen då han måste plugga innan han går ut på praktik på måndag. Vi får en kort paus imorgon lunch iallafall då Stoffes föräldrar behövde hjälp på företaget en stund, och jag ville en snabbis till Ikea för att inhandla min palm. Jag tror nog helgens timmar gå åt hur vi än gör   


Jag har gått och suktat efter en sjöpall hela veckan när jag varit på terminalen, och igår fick jag äntligen tag i en. Dom skulle ändå slänga den, och då grabba jag tag i den lika fort som den skulle ut. Dock fick den inte plats i bilen, så snälla Nårrland tog med sig en fogsvans idag, så sågade vi av dom bitarna jag ville ha. Nu undrar ni vad för projekt jag hade tänkt starta här hemma, men det tänker jag inte riktigt säga än. Fortsättning följer med andra ord   


Annars säger jag; tack och hej. Trevlig fredag! 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards