lilagardiner

Alla inlägg den 9 februari 2015

Av Lisa - 9 februari 2015 19:52

Februari drar iväg med en rasande fart och vi är redan inne på månadens andra vecka. Hemma i Göteborg har alla som går i grund och gymnasieskola gått på sportlov. Här i Skåne har man det nästa vecka. Lite ovanligt, lite orättvist. Jag hade inte tackat nej till lite lov. Men när man jobbar kan inte bara ta ledigt hur som helst. Ett sånt där typiskt vuxendrag. Veckojobb mellan måndag till fredag, 7 till 16, eller 8 till 17 är en vuxens vardag. Helgerna är till för att bland annat ta hand om barnen eller sig själv. Som jag skrivit förut så känns det rätt tråkigt att bli vuxen. Kanske är det för att man blir så bekväm när man väl går i skolan väldigt oregelbundet men ändå regelbundet? 


En vacker dag ska jag nog kunna tänka mig att känna mig vuxen. Men idag, eller just nu. Näää. Jag trivs bra att vara bara "barnet".   


Praktiken rullar på. Fyra veckor kvar innan verkligeheten börjar i skolan igen. Ja, tiden går fort. 

Måndags kvällen bjuder på NAVY CIS, och en fantastisk skön säng efter det.   


So long!   

Ovido - Quiz & Flashcards