lilagardiner

Direktlänk till inlägg 8 april 2016

Jag blev en vinnare

Av Lisa - 8 april 2016 16:07

Jag följde min magkänsla och gjorde slag i saken. Idag tackade jag för mig på min nuvarande praktikplats och på måndag återkommer jag till stället där jag både hade praktik förra utbildningen och jobbade på i somras. För mig är det en winwin situation och jag kan inte med ord beskriva lättnadskänslan.

Denna veckan har nästintill varit outhärdlig. Det är inte roligt och sitta bredvid varje dag i åtta timmar och hoppas att de instruerar en till någon uppgift. Jag fick iochförsig lära mig inventera trailers under veckan, men det gjorde man på fem minuter varje morgon och sen var tiden ett faktum. Så att ta tag i mig själv och ta beslutet som jag gjorde känner jag var det bästa jag tagit på väldigt länge. MEN dock ska jag inte ångra mitt val av praktikplats från början. Det är alltid bra att testa något nytt, och detta stora ställe passade inte riktigt och så kan det vara. Det blir så ibland, och att jag stod ut i fyra veckor är nästan helt otroligt. Det har tagit på psyket ordentligt och rutinerna i allt som kallas träning är som bortblåst. Men på måndag så vet jag att det kommer bli bra. Jag är nöjd, lycklig och helt euforisk.


I skrivande stund så väntar jag in Stoffe som strax kommer hem ifrån jobb. Ikväll åker jag till Göteborg för en liten spontantripp. Stoffe ska ändå jobba helg så då passade jag på att åka hemåt för att ladda upp batterierna med familj och vänner. Ohhh vad jag längtar hem nu!! Bli lite bortskämd av mamma, träffa vänner och mysa med så många jag hinner med. Detta är medicinen jag helt klart behöver.


Så jag tänkte bara säga tack för de fina orden från de senaste inlägget. Lisa är en vinnare!


Ha en fin helg, det ska jag nämnligen ha!

  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards