lilagardiner

Direktlänk till inlägg 4 december 2014

Du härliga December

Av Lisa - 4 december 2014 09:08

December är här. Men inte någon snö. Efter egen erfarenhet och andras kommentarer, så tror jag tyvärr inte det kommer bli någon vit jul i Helsingborg. Dock ska jag nog inte tappa förhoppningen helt. Det är ju ändå 20 dagar kvar till jul, så allt kan hända. Julen kommer firas i Göteborg, och där är det knappast känt att snön faller. Men när den väl kommer så blir det en fantastisk upplevelse. I still got the hope up   


Adventshelgen flög förbi lika fort som den kom. Finbesöket från Göteborg var väldigt uppskattat. Mina fina tjejer fyllde på energilagret så gott som fullt. Det tog lite i hjärtat när det väl var dags att se dom åka hemåt Göteborg. Men helgen var fantastisk. Lördagen blev en lång sovmorgon. Ingen vaknade innan 10. Jag tror en smula på att tröttheten var vår vän denna helg. Ebbas fik fick sig ett besök under dagen och jag må bara få säga vilka fantastiska kakor och vilken häftig miljö det är där. Inga höga priser, och man får precis vad man betalar för. Jag går gärna dit igen!

Kvällen blev middag hemma och film. Söndagen bjöd på en bowlingturnering, julskyltningssöndag och en fika på EH innan tjejernas buss rullade. Tack mina vänner för denna helg. Ni är välkomna tillbaka! Vi ses till jul   


Tentaperioden börjar närma sig med stormsteg. På måndag börjar det och jag är inte nervös alls. Jag som brukar vara nojjig med allt när det gäller skola, men just nu känns det rätt så bekvämt. Vi får väl se hur det känns när det väl blir måndag, men jag tror det kommer gå bra. Målet är inte att få högsta betyg, utan att jag ska lära mig något. Förstå vad vi har läst. Det är väldigt skönt att veta att efter jul gå ut på praktik och få allt till det praktiska. Teori är inte alltid lika kul, och man lär sig bäst genom att blanda det med praktik. Det kommer bli kanon   


Annars så rullar det mesta på. Lektionerna är frivilliga fram till nästa vecka, vilket betyder mycket hemmastudier. Det tycker jag är rätt så skönt. Imorgon ska jag till skolan ett par timmar för att gå igenom lite inför provet med Mattias, så vi inte har spårat iväg helt fel. Annars så år jag på helg tidigt imon. Idag blir det lite plugg, en kort besök med Stoffe hos kiropraktorni Höganäs och sen blir det nog lugnt. Så även helgen. 

Det börjar bli dags att skicka julkort snart, så det kommer bli en liten pysselverkstad hemma. Julkortstillverkning och lussekattsbak. En bra paus från plugget.   


Annars önskar jag er en härlig torsdag! 

Bjuder på en denna bild från köket. Nyinköpta julstjärnor och alldeles för korta julgardiner (vi har tokstora fönster!!   ) för att få lite julstämning här hemma   


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards