lilagardiner

Direktlänk till inlägg 17 november 2014

Du sa, jag gjorde

Av Lisa - 17 november 2014 10:42

Jag lyckades. Jag klarade det. Jag tog truckkort! När man får tillgång att ta det via utbildningen, så hade absolut ingen återvändo. Det var bara att ladda batterierna och förbereda sig på de värsta. Eller de knäppaste. Tanken över att jag någon gång skulle köra truck har aldrig slagit mig. Och som sagt så hade jag inget val här, utan det var bara att pallra sig ner i fredags till Malmö för att visa hur monstrena skulle äta upp mig. Truckarna var inte små, de var inte mellan. Det var gigantiska. MEN det gick hur bra som helst. Teorin var lite osäker i början, men jag var godkänd med mycket marginal och bara det gjorde allt lite enklare. När man väl satte sig i en av truckarna så var som att köra bil på något sätt. Fast bilar kan dock inte bära en EUR-pall på motorn, men bortsett från det så kan säga att det var samma tankesätt.   Jag och ett par till i klassen ska ner till Malmö igen om två veckor och göra klart en övning som vi inte hann med. Men redan nu är ju kortet redan vårat. Härlig känsla! Så nu får man hoppas få tillgång till att köra lite truck på praktiken. Innan dess hade jag gärna velat se bilderna Jennie tog i fredags när vi körde trucken.   


Och på tal om praktik. DHL tog tyvärr inte emot förslaget om att dela upp praktiken. Så jag valde bort dom och tog SCT Transport AB som mitt första val. Jag ska dit imon och få papper påskrivna och vänta in januari. Stoffe är ute på sin praktik nu, och jag kan inte säga att jag inte är sugen på det med. Han verkar ha det väldigt bra, och det är ju så det ska vara. Jag hoppas få det lika bra!   


Helgen passerade lika fort som den kom. I lördags bytte vi däck på bilen och åt middag i Hässlunda hos Stoffes föräldrar. Och igår var det tvätt och städ dag. Vi fick även upp lite tavlor på väggarna och bordet vi tog ner från Göteborg förra veckan. Nu känns det lite mer hemtrevligt här hemma. 

Idag börjar jag inte förän halv tre. Lite drygt att gå en hel dag hemma, för att sedan åka in till skolan för en timmes lektion. Vi ska ju dock på studiebesök i Helsingborgs Hamn. Hoppas bara på att vädret lättar upp sig lite. Grått och trist har det varit alldeles för länge, så lite sol hade ju inte skadat i hösttider   


Fram tills skolan ropar så blir det lite hemtenta i Word, lunch, en dusch och packa träningsväskan. Jag har äntligen fått med Stoffe till gymmet, så nu kanske det blir lite roligare att träna. Slippa träna ensam med andra ord. Det finns ju ingen ursäkt när gymmet ligger 2 min hemifrån. Så nu ska vi allt ta itu med det innan julkilona knackar på   


Ha en trevlig måndag!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards