lilagardiner

Alla inlägg den 28 november 2014

Av Lisa - 28 november 2014 14:02

Adventshelgen är här. Decembermånad intas om ett par dagar. Och sommaren är mer eller mindre förbi. Dom där brunbrända benen är ett minne blott, men jag tror jag är redo. December, hit me!


Efter en snabb tripp till Malmö imorse så känns fredagen rätt så bra. Ikväll ankommer ett fin besök till Helsingborg. Mina fina vänner Anna och Sandra kommer hit och hälsar på oss. Det känns himla skönt att äntligen få visa upp vart jag bor men framförallt att få träffa dom. Det går ju ett tag mellan varje träff nu, men varje gång är en glädjande stund. Vad helgen kommer bjuda på har vi ingen aning. En fika på Ebbas fik finns iaf med i planeringen då jag fick presentkort där när jag fyllde år utav dom. Annars får vi se vad helgen bjuder på   


Lägenheten är nystädad. Stoffe kom precis hem ifrån ett kafferep hos sin mor, så nu tänkte jag be honom hjälpa mig med julgardinerna i köket och uppsättning utav julstjärnorna. Det är ju som sagt dags   

Jag hade behövt plugga lite till innan jag kan gå på helg. Lisa har inte riktigt fått till några bra pluggstunder den här veckan, och tentaveckan är inom kort. Men det ska nog gå bra. Jag är inte nervös iaf, vilket jag tar som en positiv känsla!


Bjuder på denna bilden Jennie tog när vi körde truck för ett par veckor sen. Say hello to my new friend    


Måste även berätta om turen vi hade på Hemköp. I veckan hade dom kundkväll och bjöd alla kunder på lite mingel mm. Lotter delades ut, och vi fick tag på två stycken. Tidigare idag när jag gick dit för att handla tänkte jag ifall vi hade vunnit något (vilket vi ändå inte brukar göra) och letade ivrigt efter skyltar som visade numrena. Framme i kassan hittade jag dom när jag skulle betala. Så gissa vilka som vann en påse fylld med matvaror?   




Annars så säger jag trevlig helg, och ha en fin första advent   

      

Ovido - Quiz & Flashcards