lilagardiner

Direktlänk till inlägg 11 november 2014

It´s only just me

Av Lisa - 11 november 2014 12:34

Jag började inte blogga för att göra narr av folk, eller göra andra avundsjuka över hur bra jag mår just nu. Till största delen när den skapades för ca 1,5 år sedan, så var det inför min resa till Canada. Det var här jag ville dela med mig av den mest fantastiska resa jag någonsin gjort. Familj och vänner som inte hade Facebook hade en möjlighet att se vad, och hur resan gick till. Det var väldigt uppskattat och nu i efterhand kan till å med jag blicka tillbaka på både bilder och texter jag skrev när jag var i the big apple och på ett canadensiskt läger mitt ute i ingenstans. En bild säger mer än tusen ord, men det är rätt så trevligt att läsa vad som egentligen hände också. 

Så 1.5 år senare sitter jag fortfarande fast i bloggen. Lite sämre uppdateringar, men den är kvar. Och jag tänker varje dag att "Idag kanske jag borde skriva något", men när man väl kommer till kritan så lägger man ner det. Efter flytten ner hit till Helsingborg så tänkte jag att det kunde vara en rolig grej att visa upp hur jag har det. Det finns dagar då jag mår som en prinsessa, men det finns även dagar som jag mår dåligt. Och Facebook är inte en blogg. Det är mer än grej man lägger upp bilder och statusar på hur livet borde se ut. Därför ville jag fortsätta blogga. Jag tänker iaf inte sluta skriva här, jag kommer mer eller mindre hoppas på att börja skriva lite mer. Efter de senaste inläggen fick jag ett par käftsmällar, och det mesta förändrades. Så nu känner jag att det finns varken tid eller kraft till att lägga på såna människor som inte kan glädja sig för andra. Jag ska allt visa dom att jag duger precis som jag är och jag kan också vara lycklig.  I´m still a human! 

 

Slut på det tråkiga. Dags att ta något bra istället. För i skolan går det bra. Känns det som iaf. Det har redan gått två månader på utbildningen och snart börjar slutproven i kurserna. Tre stora prov på samma vecka känns rätt så nervöst. Det är mycket som hänger ihop med varandra, så proven lär vara detsamma. ADR-utbildningen är gjord, Truckutbildningen med uppkörning sker på fredag (plugga till det bör jag göra nu istället för att sitta här) och tullhantering om två veckor. Jag är på gång!   

Efter jul, den 7 januari, går vi ut på 8 veckors praktik. Och att söka praktikplats har inte varit det lättaste kan jag säga. De första veckorna i oktober när jag satte igång för att söka så blev det blanka nej från ett XX antal företag. Det kändes riktigt jobbigt. Flera klasskamrater kände likadant. Men sen fick en efter en ett ja. Och då även jag! När man frågar om praktikplats vill man ju gärna inte vara den jobbiga praktikanten. Så det första stället jag fick bokat möte med var DHL. Ett stort företag som finns i hela Sverige. Det kändes precis som en arbetsintervju, och på en sån verkar jag aldrig ha lyckats med tanke på att det har inte hört av sig efteråt   Men här gick det alldeles utmärkt. Dagen efter fick jag ett mejl där jag var hjärtligt välkommen som praktiktant hos dom. YIHOOOO!! Samma dag fick jag bekräftat att jag skulle på möte hos ett annat företag, SCT Transport för praktik. Så idag var jag där och pratade med dom. Jag pratade öppet och var ärlig, att DHL har erbjudit mig plats, men eftersom de är rätt så stora, så är jag lite osäker. SCT är lite mindre, jag får en egen plats med skrivbord och dator, men även chansen att ställa så många dumma och bra frågor som möjligt. Här kanske jag har chans att få jobb, för här kan jag få chansen att lära mig. DHL var vana vid att ha praktikanter, och med tanke på storleken kommer det ta ett tag att lära sig varje avdelning, och när man väl har lärt sig den så är det dags för nästa. 

Jag är alltså lite kluven. Jag kan inte riktigt bestämma mig. SCT kom med idéen att vara fyra veckor hos dom, och fyra veckor hos DHL om de gick med på det. Min lärare tyckte också det var en bra idé. Jag måste bestämma mig denna veckan iaf. Satan vilket lyxproblem egentligen!  


Det var nog allt jag hade tänkt att säga idag. Förmiddagen har bestått utav utläsning av Fredrik Backmans bok "Min mormor hälsar och säger förlåt". Han har ju släppt en ny bok som jag har hintat min kära pojkvän att jag vill ha i julklapp. Så det var nog bra att ha läst ut denna innan man kan börja på nästa. Hihi. 

Resterande eftermiddag går till truckteori. Som sagt har jag uppkörning på fredag, vilket jag är sjuuuukt nervös över, men det ska nog gå bra! Alla har väl sett en galenpanna köra truck eller?   


Ha en fortsatt strålande tisdag!


  


Med dig vid min sida, så klarar jag nog allt     

 
 
Ingen bild

Anna

11 november 2014 14:56

Åååh! Så fint att få läsa om ditt liv i Söder. Jag längtar så efter att vi får ses! Du har så rätt i det gumman att vi inte är mer än människor och vi kan inte vara felfria <3 Stor kram till er båda!

 
Ingen bild

Suss

12 november 2014 17:37

Du lever i utmaningarnas tid och ibland får man tänja på dig för att nå ut. Du livet är ups and downs och det fina med det är att man bara kan ändra sig själv först då ändrar sig andra 💜💜💜

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards