lilagardiner

Alla inlägg den 25 september 2013

Av Lisa - 25 september 2013 13:15

Helgen gick fort. Som vanligt helt enkelt. Och redan är vi inne på onsdag!

Men först vill jag bara berätta om Magnus Ugglashowen i torsdags. Den var fantastiskt bra. Han är helt galen men framförallt jäkla underbar. Han levde upp showen å ägde hela scenen. Mamma var nöjd å även jag. Mycket väl godkänd present tror jag!   


 Helgen spenderades i Uppsala. En härlig 7 timmarsbussresa på fredagskväll piggade upp livet lite grann.. eller? Väl framme i Uppsala vid halv tolv på kvällen, fanns det inget annat än att dämpa ner i sovsäcken direkt. När chansen fanns att sova inne, så tog jag den. Vilket jag var väldigt glad över. Det märks att det var höst. Fruktansvärt kallt på kvällarna men även på morgonen nu. Ajaj.

På lördagsmorgonen var det invigning. Sen rullade dagen på med diverse Workshops och återträff med goa Canadagänget. Kvällen avslutades med lägerbål i någon botanisk trädgård mitt i Uppsala. Snacka om att vi syntes rätt bra, och förhoppningsvis väcktes mångas intressen att kanske börja.   

Söndagen bestod även den av Workshops och scouternas årsmöte. Nu är då Scoutrådet upplöst och det nmanet är nu bara Scouterna. Känner mig verkligen delaktig i detta.. ? Jaja. En 7 timmars bussresa även denna soliga söndag hem mot Göteborg igen. Fantastisk härlig helg i ett soligt Uppsala med fina scouter!

Idag kör vi Spårarmöte i Floda. Dags för en härlig höstpromenad vid elljusspåret. Ska bli en trevlig kväll.    Får dock hoppas att kylan inte klämmer i för mycket. Men kläder efter väder. 


Det blir mycket scouting denna veckan. Igår var enda lediga scoutdagen. Imon är kårstämma, och till helgen är det äntligen dags för Ledarutbildningen. 15 anmälda sägs det. Gött! Och finbesök från Skånelandet ska även medverka. Kommer bli en kanon helg. Vädret ser ut att vara på vår sida oxå!  

Så en helg med Erica och Philip igen ska tillbringas. Är det nu dags att ta med ordboken?    


Näää. Men dags att jobba igen kanske.

Hadefint!   

Presentation


Lisa. 25 år. Sambo. Scout. Helsingborg. Skåne.Jobbar som transportplanerare. Läsa. Pyssla. Dansa. Baka. Vänner.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards