lilagardiner

Direktlänk till inlägg 23 december 2013

Dan före dopparedan

Av Lisa - 23 december 2013 17:08

Long time no see. I know. Men ibland finns det lite andra grejer att prioretera. Dock är det nog en dålig ursäkt för tillfället. Jag har haft tid att skriva, men det är orken som har försvunnit. För hösten har varit en riktig flodvåg av helveten och drömmar. Så jag säger från botten av mitt hjärta; Fy fan vad skönt det ska bli med nytt år!   Ibland önskar man att det här med nya år ska ge en ny början och förbättringar på det som har skitit sig under året. Därför känner jag på mig att det kommer bli ett bra 2014. Ett större kliv i scoutvärlden. Och ytterligare ett steg in i en starkare Lisa. 2014, I think I'm ready!   


Under den obloggade perioden har det allt varit som vanligt. Jobb, scouter, möten och onda knän. En julresa till Kiel med mammsen får vi inte glömma heller. Som sagt, de onda knäna sitter i. Men nu har jag iaf skaffat inlägg. Det känns skönt att hela den processen gick så snabbt, så här är man nu 2000kr fattigare, men förhoppningsvis ett par mindre onda knän om ett tag. Nu är det bara sjukgymnasten som ska trädas i kraft. Det får bli efter semestern. För det är vad jag har precis nu. I fredags var det årets sista arbetsdag och 3,5 veckas semester välkomnades med stora armar. Jag har nog inte varit så lycklig över semester som jag är nu. Så nu kommer jag allt se till att vara 100% avstängd från jobb och scouter fram till 13e januari. Då ska nog batterierna vara fulladdade för det nya året och dess upplevelser.I can't wait! 


Imon är det som sagt julafton. Det blir lugnt på morgonen här hemma med julklappsutdelning och skinksmörgås till frukost. Och senare bär det av till moster för att träffa släkten. Iår kommer tyvärr inte brorsan & company vara med, men det ska nog bli bra ändå. Vi träffas på juldagen i ett par dagar istället.   


Nu är det uppesittarkväll som gäller här hemma. Mammsens väninna från Norge med man kommer strax. Då blir det julemat, Bingolotto och mys. Vinner jag miljonen ikväll.. så vet ni någon som inte befinner sig i Sverige imon   


Tjoflöjt! 


Bjuder på en bild ifrån Canada. I Quebec fanns det en butik med BARA julgranskulor och julstjärnor året om. Gissa vem som hade med sig två julgranskulor hem i bagaget?   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards