lilagardiner

Direktlänk till inlägg 3 februari 2016

Let's talk about business

Av Lisa - 3 februari 2016 21:23

Februari har anlänt med bravur. Ny månad med nya tag och en större glimt i den mörka tunneln. Då förra veckans frustration där vi var hemma i stort sett hela veckan kändes av när skolan var igång igen i måndags. Det började om inte annat bra. Lektionen gick vägen. Men sen gick det utför igen igår. Konsulten vi skulle ha hade fått ryggskott på morgonen och när vi satt i klassrummet på skolan så kom våran ordinarie transportlärare in och meddelade denna tråkiga nyhet. Tunga suckar spred sig i rummet, vårat pågående grupparbete kunde göras klart och vi fortsatte med ett annat ämne vid 13. Dagen rullade på, segt men okej. På något konstigt sätt så hade jag en dröm om att våran transportlärare (han som vabade förra veckan) skulle meddela inställd lektion idag. När klockan väl ringde imorse så hade jag rätt. Lektionen var inställd för att han fick vaba igen. Då gick jag i taket! Inte bara jag skulle jag kunna tänka mig.. Tentorna kommer bara närmare och närmare, och förra veckan hade jag gärna pluggat till dom. MEN.. jag vet inte VAD jag ska plugga på. Vad jag ska göra. Det finns inga uppgifter att gå igenom för att de vi har gjort har vi ännu inte gått igenom i skolan, och om svaret var rätt fick reda på igår. Så ja, en hel vecka slösades bort på ingenting. Samma sak kändes idag. Vad ska vi plugga på? Det finns inga direktiv, instruktioner, riktiga planer eller någon motivation. Det är inte gratis att gå i skolan.


Frustration fick jag ut genom att köra ett Bodypump pass på Filborna med Ina imorse. När ändå dagen var förstörd så kunde vi lika gärna göra klart träningen för dagen. Så ett riktigt jobbigt pass gjordes och som avslutning sprang vi en stund på löpbandet. Jag gästtränar lite på Filborna ett tag. Fick ett prova-på-kort för 6 gånger då både Ina och Jennie tränar där så varför inte prova på något nytt? Dock är detta gymmet alldeles för stort för mig. Nästintill dagligen fulla pass och själva gymmet svämmar över av människor vissa tider på dagen. Jag håller mig till SATS vid oss ett tag till tror jag. Nära och bra.   

Annars har dagen inte tillbringats på något vettigt sätt. Bakade lite knäckebröd, slog in presenter inför helgen då det nalkas Göteborgbesök med födelsedagskalas och dop, och så har soffan varit min trygghetszon. (Mer om det en annan dag!)


Ja, vi rundar av lite kort nu. Sängen kallar.

Men först vill jag bara önska min kära mamma grattis på födelsedagen. Jag vet att Göteborgarna tar hand om dig på bästa sätt på din dag. Vi ses på fredag!   


Ha det fint!

  

 

 
 
Pillan

Pillan

4 februari 2016 08:04

Men oj och nej, vad tråkigt att det blir så tokigt med skolan :(
Brister det i upplägget? Måste bli stressande när tentorna närmar sej...

Hahaha, det blåser när man står still på cykeln ;) Ja här har också blåst storm men igår var det fantastiskt! Längtar till våren så hoppas på lite goa dagar med sol och stilla väder :)

Duktig du är med gym! Önskar jag hade samma motivation för det. Jag rider, promenerar och står på crosstrainern här hemma. Thats it!
men, bättre än inget i alla fall, hehe... Går fint med maten! Men goda middagar börjar locka nu ;)

http://www.pillllans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards