lilagardiner

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2015

Nu är det slut på veckan, det är dags helgmys!

Av Lisa - 28 augusti 2015 15:58

Efter tre fullspäckade dagar i skolan med teambuilding kan jag mycket väl förstå att man blir trött. Idag fick vi äran att sluta 10;30 för att vi var klara med alla dagens bestyr och det tackar man ju inte nej till när det är fredag. De senaste dagarna har bjudits på mycket skratt, utbyten, humor och lära-känna-dina-klasskamrater övningar. Man undrar alltid hur ens klass ska vara när man börjar skolan på något nytt, och jag är positivt överraskad. Även om man kände 5 stycken sen innan, vilket var som sagt en trygghet, så känns det redan nu att det kommer bli ett kanon år. Och för att citera H's kommentar igår: "Vi är inte här för att tävla mot varandra, för detta är ingen tävling, men även om vi blir konkurrenter, så är det störta målet att vi ska hjälpas åt att klara detta tillsammans. Ända in i mål!" En kommentar som satte pricken över iet. Perfekt! För det vill ju alla, att klara av utbildningen. Och det var därför jag var lite skeptiskt till att börja skolan igen på högskola nivå. Men jag tror att vi speditörer har lite försprång och mer fakta i bagaget, så vi kan stötta de andra lite mer, och köra ända in mål. För detta ska jag klara. Nu kör vi!   


Jag hade inte tänkt och skriva så mycket mer idag. När jag var hemma runt halv ett efter en stund på stan med Ina och Jennie, så däckade jag på soffan. Jag åt lunch, satte väckerklocka för att jag tänkte gå och träna efter att maten lagt sig, men tvi fick man för det. Vaknade för en stund sen, och Stoffe skickade precis meddelande om att han var påväg hem. Så ja, Lisa är sååå trött. Det blir inte många knop ikväll mer än att dega i soffan. Kommer nog somna till första, tråkiga programmet på tv om inte annat. Haha.   


I helgen är det HX-festivalen här i stan, så vi får se om vädret håller sig i sig så man kan gå runt lite och lyssna på lite musik. Hade varit trevligt!   


Ha en go' fredag och en fantastik helg!

  

 

 
 
Ida

Ida

28 augusti 2015 20:07

Härligt med fredag! :) Hoppas det blir en fin helg.

SV: Vi brukar åka till Vallarna varje år. Gillade årets föreställning bättre än på flera år. Gillar Mikael Riesebeck. Men hela ensemblen var rolig. Jag tycker själva stämningen där nere vid vattnet gör hela sommaren. ;) När var ni där?

kram

http://nouw.com/lillapys

 
Sofia

Sofia

1 september 2015 14:50

Tack snälla du <3 Det är inte så mycket saker ännu men kommer fylla på med nytt direkt nya sakerna kommer in :)

Hoppas du hade en bra helg med det du hade på gång :)

Kramisar

http://bian.bloggplatsen.se

 
Ida

Ida

6 september 2015 19:24

SV: Ja det skulle jag också göra. Hehe. Men ibland gör jag popcorn mitt i veckan. Mums! :D

Jaså du känner Johan!! Jo vi gick i samma klass i högstadiet, då drog vi inte jämt. Men sen blev vi bättre vänner under gymnasietiden, då han gick i samma klass som andra vänner. Vi sågs ofta på den tiden. Mycket fester och andra saker. Trevlig kille det där. :D Han bodde typ 1 km från mig på den tiden. Dock länge sen jag träffade honom tyvärr. Han jobbar ofta och vi får aldrig till det med att ses. Kul att ha lite gemensamma vänner!

Ps. Du får gärna skicka vänförfrågan på instagram om du vill. :D kram

http://nouw.com/lillapys

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards