lilagardiner

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2015

In the end, we only regret the chances we didn't take

Av Lisa - 25 augusti 2015 19:34

Igår började allvaret igen. Jag hade både intalat mig själv och andra att jag aldrig skulle sätta min fot i skolan igen efter speditörsutbildningen. Men ack fick man för det. Jag skulle inte ha sagt så, för nu sitter jag här och laddar inför tre fullspäckade dagar i skolan med teambuilding, diverse information om kommande året, utdelning av datorer och andra små saker som ska hjälpas igenom ytterligare ett år i skolan. Jag kan erkänna att det kändes lite hårt att dra sig till skolan igår, för målet med det året i skolan var ju att börja direkt att jobba. Och helst i Göteborg. Men Stoffe har anställning här i Helsingborg ett bra tag framöver, och jobben kommer inte till en själv, så jag beslutade att tacka ja till utbildningen och får nu dra mitt strå till stacken. (Med mycket pepp ifrån Ina och Jennie!   )


Det är inte så illa egentligen. Utbildningen jag går på nu heter Transportlogistiker och är, kan man säga en vidareutbildning ifrån speditör. I slutändan blir jag högre satt i transportbranschen, men även mer betald. Och pengar är något jag minst sagt inte tackar nej till. Det kan man ju faktiskt inte ha för mycket av. Det bubblar med blandade känslor i kroppen av att behöva gå i skolan för att man har liksom vant sig lite att jobba nu i somras, och Stoffe jobbar ju. Då valde jag skolan igen. Jag vet att tempot kommer bli pressat, studietakten kommer att stiga graciöst mycket och informationen på föreläsningarna kommer vara betydligt tyngre. Det jag fasar mest över är nog juridiken. Jag är inte alls förtjust i regler och lagar, även om de är bra att kunna. Ja, ni fattar nog grejen. Första intrycket av klassen igår var positiv. En riktig gott-och blandat påse med olika kunskaper, personligheter och erfarenheter. Och tacka gudarna att Ina, Jennie, Sarah, Filippa och Cami är med. Järngänget från speditör som hänger kvar. Ja, men det kommer nog gå bra. Man får ge det lite tid, och inte bara en dag.   


Fast jag måste ju säga att jag saknar Japan lite. Eller ganska mycket. Inte själva värmen i sig, för den var lite to mucho, men bara friheten, semestern, äventyret och upplevelsen. Det var liksom lycka ända in i själen. Grådassiga Sverige tröttnar man väldigt snabbt på tyvärr. Det känns som om hösten redan har kommit på besök. Till och med julen är här snart. 4 månader till julafton var det igår. Haha. Ingen rolig tanke. Vart tog sommaren vägen? 


Nu avrundar jag för mig, och ska se om Stoffe har placerat sig i soffan för att kolla på något dåligt tv-program   

Ha en fin kväll!

  

 

 

 
 
Ida

Ida

26 augusti 2015 21:56

Du kommer fixa plugget galant. Sånt är alltid nervöst innan.

Åh var du i Japan på scoutlägret! Va kul! Hade en kompis som var där. Han hade jättetrevligt men är visst trött på sushi. Hihi!

SV: Ja det blev en lite ofrivillig bloggpaus då inspirationen tröt. Men jag har haft fullt upp. :) kram

http://nouw.com/lillapys

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards