lilagardiner

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2015

Man kan nöja sig med lite om man inte får allt

Av Lisa - 24 augusti 2015 16:19

Måndagen började med strålande sol och lite blåst som nu lätt gått över till sprudlande regn. Fantastiskt vad denna sommaren har gett mycket sol. Eller inte.. Jag ska ju inte klaga när hela Japanresan var rena rama solsemestern, och när vi kom hem var sommar Sverige igång. En stund iaf.

Precis som helgen har bjudit på. Och jag erkänner att det blev ett par dopp i havet också. Antagligen de sista doppet för iår. Svalkande och lite smått kallt. Vi spenderade helgen på Stråvalla camping hos mammsen där lördagen bjöd på lite kalas för mig när jag nu fyllde år på annan ort. Mina fina vänner Anna å Sandra kom förbi. Monica, Lennart å lillebror Simon var på plats och självklart mammsen, Stoffe moster och Gunnar. Perfekt enligt mig i strålande solsken. Hemmagjorda och grillade hamburgare och en marrängtårta med lemoncurd, grädde och färska jordgubbar. Jag levde loppan i helgen. Med massor utav människor som ligger mig varmt om hjärtat. För som vanligt så gör de ont att lämna något så gott som just detta. Men men. Man kan som sagt inte få allt. Man kan få lite om inte annat.

Strax kommer Stoffe hem och då blir middag. Idag började skolan igen, men det berättar jag mer om imorgon när jag är ledig.
Ha en trevlig kväll!

 
 
natalia

natalia

25 augusti 2015 19:16

Vad roligt att du gillade tipset iaf :D

Jag trivs toppen, både i klassen och programet! Tack för att du frågar! Ångrar mig inte alls över att jag bytte :D

http://nouw.com/nataliatrojan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards