lilagardiner

Direktlänk till inlägg 22 maj 2015

We will party like the rockstars

Av Lisa - 22 maj 2015 10:33

Jag har tänkt att skriva något här hur länge som helst, och när tiden väl fanns så undrade jag mer vad jag skulle säga? Har jag ett tråkigt liv då? Inget roligt att dela med mig? Det kan jag väl inte riktigt påstå. Den senaste veckan har varit riktigt jobbig. Framförallt i skolan. Motivationen är som bortblåst, koncentrationen är bortglömd och jag önskar helst ibland att bara få sova igenom dagarna. Jag vet inte riktigt vad som har hänt. Kan tänka mig att vädret har varit lite fram och tillbaka det senaste som även gjort humöret rätt så svajigt. Även om man tror att 14 timmars sömn på helgerna ska göra det bättre, fungerar tyvärr inte. Tvärtom faktiskt, jag blir desto tröttare. Men men. Vi får allt önska oss lite bättre väder, så man får på sig lite ljusare kläder. Ibland kan jag känna att vinterjackan kan tas på bara för att. När jag cyklar till skolan, och det regnar har jag lärt mig att ha svarta byxor. Vattendropparna syns mindre då. Och just svarta byxorna vill jag gärna börja undvika när sommaren sakta men säkert närmar sig. 


Mer tänkte jag inte förklara läget. För idag är det dags att lägga tiden på min fantastiska pojkvän och sambo. Två års pluggande är klart och för tillfället sitter han i skolan och redovisar sitt examensarbete. Solen var på hugget i morse, men nu är den desto mer bortgömd. Jag hoppas dock den tittar fram igen under dagen. Tråkigt nog fick inte familj eller vänner medverka på själva redovisningen, så för mig blir det plugg fram till lunch, och sen drar jag mig ner mot skolan tillsammans med Maarit och Milton. Maarits man går i samma klass och är även god vän med Stoffe, så vi tänkte sällskapa ner när det är dags för att oss att bli insläppta och ta del av deras examen. 

Kvällen är fortfarande en överraskning. Stoffe själv hade gärna legat hemma i soffan och käkat chips, men icke tänkte jag. Han har börjat ana ugglor i mossen vad som kommer att hända, men jag tror iallafall han blir nöjd med både dagen och kvällen oavsett om han vet eller inte. Jag tror det blir en fantastisk dag och kväll!   


Ha en trevlig fredag, och en fantastisk helg!   

Den här förträffligt snygga pojkvännen lämnade jag av i skolan imorses. Nyrakad, nyklippt och även nyinköpt kavaj dagen till ära. Jag är så stolt över dig älskling.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards