lilagardiner

Direktlänk till inlägg 20 april 2015

You can't have a rainbow, without a little rain

Av Lisa - 20 april 2015 13:24

Måndag. Sol. Och en evighet sen senaste inlägget blev satt. Men tiden bara flyger iväg, och ibland känns den knappt. Hade veckan haft åtta dagar, då hade man nog hunnit mer än vad man gör idag. Eller? Det gäller bara att prioretera tiden rätt helt enkelt. Vissa veckor går det suveränt. Andra veckor känns det rätt så hopplöst. Det som inte blir gjort, ja, det blir helt enkelt inte gjort och världen faller inte sönder för det. Tur är väl det!   


Det känns bra nu när solen lyser med sin närvaro. Helgen har varit riktigt härlig solig. Under lördagen tog vi ut våra scouter på en dagsvandring på Söderåsen och avslutade med Söderåsens Nationalpark. Det kryllade inte av folk ute, men man förstod att alla ville vara där när solen hade letat sig fram. En hel dag ute gjorde gott för både kropp och knopp, och jag tror allt att sommarfräknarna inte riktigt kan hålla sig undan. Då vet man att det går mot ljusare tider. 

Scouterna var nöjda för dagen, och vi ledare likaså. Kvällen blev inte lång då jag kände redan vid halv åtta att ögonen hade inte mycket kvar att ge. Och visst hade jag rätt. Halv tio låg vi båda i säng. På en lördag. Det tar på krafterna att vara vuxen tydligen   

Jag har nämnt flera gånger för Stoffe att jag ville besöka Nationalparken, och det passade perfekt med scouterna. Jag kan faktiskt medge att jag var imponerad. Fantastiskt fint, och mysigt ställe. Tänk att något så platt som Skåne har något som får en att känna sig som utomlands? 

      Gårdagen var solig även den, men eftersom en härlig hemtentamen ligger en över axlarna, så kan jag inte påstå att soltimmarna blev många för mig. Vi åkte iallafall ut till Kulla och Stoffes föräldrar en stund och njöt av solen ett par timmar. Det var välbehövligt med både sol och frisk luft innan man stängde in sig med böcker, data och ett toppen humör för att plugga. Eller inte.. Kan inte påstå att det blev så mycket. Men tillräckligt för att kunna känna sig nöjd. 

Och fi fick man för det. Inlämning av tentan sker på onsdag, och även den tilltänka redovisningen om omvärldsanalys för klassen ska även då ske. Idag blev en kort men effektiv dag i skolan, och nu väl hemma ska jag allt få till det mesta hade jag tänkte. Morgondagen är självstudier, och det kan nog vara skönt. Turen är att Stoffe går upp tidigt, och då hänger jag nästan alltid med. Tar en kopp te, vilar tankarna, och kan börja dagen tidigare. Man känner att det finns så mycket tid att ge dagen då. Imorgon kan det nog även bli en löptur på gymmet innan plugget startar igång på riktigt.


För just träningen. Den känner jag nu är viktig att hålla uppe regelbundet. Kan inte påstå att man legat på latsidan de senaste veckorna, för jag har ju faktiskt cyklat till skolan alla gånger förutom en dag då de regnade så förjäkligt och jag tog bilen. Men annars så är det cykel som gäller.   Och nu vill jag allt att träningen ska bli stabil. Jag vet inte riktigt om jag var dum att sätta upp lite mål, men varför inte? Jag tänkte mer eller mindre blanda löpturer med lite dansklasser på gymmet. Målet innan examen är att ha först sprungit 5 km under 30 minuter, och därefter springa milen under timman. Det tycker jag allt är ett rimligt mål. Jag har inte långt kvar till 5 km målet, vilket känns kanon. Kanske nästa vecka är första delmålet avslutat. Jag hoppas på det iallafall och uppdaterar hur det går   

Nu blir det nog sluttjötat för idag. Tentamen väntar på mig, men det är inte ömsesidigt.   

Ha en fortsatt trevlig och solig dag!

  

 
 
Sofia

Sofia

20 april 2015 18:31

Testade du att baka det? Vad roligt :) Det är så sjukt gott, ja äter med bara bart utan nåt på, livsfarligt gott :) Och bönpastan på är supergod, äter bara den och ingen vanlig :) Vilken sort provade ni? Jag köpte den som är gröna bönor nu, den var lika god!

Ibland har dom två för ett pris, då passar ja på :) Muslikakorna är absolut inte söta eller så men dom är så lagom, så man slipper massa socker. Alla kakor är så otroligt söta annars och här får man lite tuggmotstånd med :)

Kramisar

http://bian.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

20 april 2015 20:01

Jag ska sälja helt nya saker via Tradera :) Ska bli riktigt kul! Kommer ha lite tävlingar o så i chatten med detta med :)

Jag har en till muslikakor recept, som är lite sötare men väldigt goa :D Du kan bara söka muslikakor så får du se vilket du tror passar er bäst!

Den svarta har jag inte provat än, det får bli min nästa :) Jag kokar nästan inte alls min pasta länge för vill ha lite tuggmotstånd. Hur länge kokade du den? Jag brukar nog max ha 2 min :)

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

21 april 2015 21:30

Absolut det lovar jag :D Kommer nog länka ganska mkt känns det som :P

Lycka till på redovisningen och bakning, ska med baka det imorn :D

Kramisar

http://bian.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

24 april 2015 16:39

25 år inte ens en ålder längre, folk får barn tills dom är 45. Tycker ni gör helt rätt, man ska ha det stabilt först :) Men herregud att folk säger så om det är 1 år skillnad på dom, dom ska inte säga så överhuvudtaget!

Ja är likadan med vikten, ja har funderat på att åka utomlands nu när ja fyller 30 i juni. Men vill inte pga av vikten. Och som du säger, ja är inte många kilo bort från lagom men ja hatar det ändå. Så löjlig man är egentligen, man borde tänka på alla sjuka å så istället :(

Kramisar <3

http://bian.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

14 maj 2015 01:06

Å där är verkligen helt underbart!

För ca 4 år sedan hade vi en Boerboel träff och rasbedömning där. Samtidigt hade ett danskt orienterings lag en tävling där och beundrade alla våra vackra hundar :)

Tillbringade 4 timmar i skogen med min prinsessa som var helt slut efteråt :)

Får nog ta och plocka fram de bilderna och visa på bloggen :)

Sen har jag ett speciellt minne därifrån, då jag och mitt ex tog många vackra bilder därifrån och njöt av stunden, såsom ni nu också har gjort :)

Varma kramar

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards