lilagardiner

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Here we go again!

Av Lisa - 31 januari 2014 21:18

Jag börjar bli riktigt usel på det här med att blogga eller skriva överhuvudtaget. En månad sen senast om jag har förstått det hela rätt. Men som jag sagt förut, det finns andra saker att fokusera på. Jag har varken haft ork eller tid till de här. Kan försöka en gång till sen lägger jag nog ner. Dock vore det väldigt synd. Så får hoppas att jag lyckas denna gången iaf. Med detta så säger jag; I'm on it again.   


Det finns mycket att skriva om sen senast, så jag tar nog ett eget inlägg till de. Kan istället berätta kortfattat min situation just nu. Jag sjukskrev mig i onsdags eftermiddag. Mina knän som jag har haft problem med sen November tycker inte riktigt om mitt jobb. Har sedan en vecka tillbaka haft sådana smärtor i knäna att varje natt gråter jag av smärta. Kan då tilläga att man blir väldigt trött av detta. Inte så värst pigg på jobbet så att säga. Till och med tisdag är jag hemma till att börja med. På måndag ska jag till sjukgymnasten. Jag har försökt simma ett par gånger. För stunden är det bra, men efteråt så är jag tillbaka till ruta ett. 

Min chef ringde idag och frågade hur det var med mig. Gulligt. Och chockande. Men det kändes bra. Hon bryr sig    Det roliga var att jag stod precis utanför mitt hus när hon ringde. Började berätta hur det var och jag kände hur tårarna brände i ögonen. Efter några sekunder ringer telefonen. Vårat samtal hade då brutits utan att jag märkt det. Så där stod jag och pratade med tomma luften med tårarna i högsta högg. Ett par meter från mig stod ett par byggarbetare och skrattade gott åt mig. Kunde inte annat än att le. Pinsamt men jag förstod dom, det såg nog rätt roligt ut.   

Men jag får försöka göra det bästa av situationen helt enkelt. I'm a fighter men även väldigt envis.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards